Завод з'яўляецца адным з найстарэйшых прамысловых прадпрыемстваў Беларусі. Гісторыя завода вядзе свой пачатак з стварэння ў 1874 году Гомельскіх чыгуначных майстэрняў, якія забяспечвалі базу для рамонту ўсіх відаў паравозаў, пасажырскіх і грузавых вагонаў абслугоўвалі жалезныя дарогі Паўночна-Заходняга краю. У той час чыгуначныя майстэрні былі самым буйным прадпрыемствам у Гомелі. У пачатковы перыяд на ім працавала больш за 600 чалавек. Неўзабаве ў майстэрнях будуецца парокотельная з электрастанцыяй, якая аж да 1934 года забяспечвала электраэнергіяй не толькі майстэрні, але і ўвесь чыгуначны вузел арт. Гомель. З пачаткам першай сусветнай вайны на плошчах Гомельскіх чыгуначных майстэрняў былі размешчаны вытворчыя магутнасці эвакуяваных Либавских майстэрняў. Сумеснымі намаганнямі рамонтнікі забяспечвалі патрэбы фронту ў рухомым саставе. Грамадзянская вайна прывяла да парушэння нармальнай дзейнасці майстэрняў. Абсталяванне неаднаразова эвакуявалася, работнікі пакідалі працоўныя месцы. Аднак да 1924 годзе майстэрні ўдалося аднавіць і нават павялічыць вытворчыя магутнасці, прычым выпуск прадукцыі дасягнуў даваеннага ўзроўню.

У перыяд 1925-1940 гадоў Гомельскія чыгуначныя майстэрні рэканструююцца, пашыраюцца цэха, ўводзіцца новае абсталяванне. Будуецца новы будынак завода, павялічваецца магутнасць электрастанцыі і кампрэсарнай. Майстэрні асвойваюць вытворчасць запасных частак для сельскагаспадарчай тэхнікі. Ўводзіцца ў строй жыллё для работнікаў прадпрыемства. У 1929 годзе прадпрыемства было перайменавана ў Гомельскі паровозоремонтный завод. Да пачатку Вялікай айчыннай вайны завод з'яўляўся адным з найбуйнейшых прадпрыемстваў сваёй галіне. Лік забаўных на вытворчасці перавышала 3 000 чалавек. У 1941 году завод эвакуіруецца ў глыбокі тыл. Калі ў 1943 годзе Чырвоная Армія вызваліла Гомель, завод ляжаў у руінах. Пачынаецца аднаўленне вытворчасці, першы этап якога быў завершаны да 1946 годзе. Цэха папаўняюцца абсталяваннем, вернутым з тылу. У 1944 годзе прадпрыемства атрымлівае назву Гомельскі вагонарамонтны завод.

У 1948-1957 гадах завяршаецца поўнае аднаўленне завода, адбываецца нарошчванне вытворчых магутнасцяў. У 1954 годзе аб'ём прадукцыі, выпускаемай заводам, перасягнуў даваенны. Вытворчыя працэсы мадэрнізуецца, ўводзяцца машынная зборка, бесперапынная заліванне і г.д. У 1957 году завод перакрыў праектную магутнасць. Кацельня і награвальныя печы цэхаў перакладзены з цвёрдага паліва на вадкае. Будуецца жыллё для работнікаў прадпрыемства. МПС прымае рашэнне аб спецыялізацыі завода на рамонце суцэльнаметалічных вагонаў (ЦМВ). Асвойваецца рамонт ЦМВ багажных, паштовых, купэйных. У I960 годзе на заводзе працуе 1 680 чалавек.

У 1961-1967 гадах ствараецца аддзяленне па пакрыццю паверхняў дэталяў вагонаў, асвойваецца падводнае паліраванне, ўводзіцца ў строй травильное аддзяленне, арганізуецца эмалировочное аддзяленне. У гэты перыяд праводзіцца газіфікацыя завода, ствараецца ўчастак адліўкі дэталяў з алюмінія. У 1964 годзе ўводзіцца цэх па разборцы вагонаў і камплектаванню дэталяў і вузлоў, ацяпленне завода перакладаецца з паравога на вадзяное. Будуецца жыллё для працаўнікоў завода. У 1968-1979 гадах на заводзе ствараецца ўчастак дакладнага стольнага ліцця, электроремонтный цэх, будуецца будынак ролікавага аддзялення, ўводзіцца ў эксплуатацыю вылічальная тэхніка. Актыўна развіваецца сацыяльны сектар: будуецца дзіцячы сад-яслі, сталовая, спартзала, клуб, база адпачынку, мадэрнізуецца пункт аховы здароўя. Ўсталёўваюцца станкі з ЧПУ, адбываецца рэарганізацыя вытворчасці, ствараецца аддзел АСКП. Асвойваецца мадэрнізацыя вагонаў з драўляным корпусам, ўкараняецца комплексная сістэма кіравання якасцю выпускаемай прадукцыі. Асвойваецца пераабсталяванне вагонаў спецыяльнага прызначэння.

У 1977 годзе арганізаваны самастойны інструментальна-метызны цэх. Неўзабаве здаецца ў эксплуатацыю новы будынак транспартнага цэха.

У 1980-1991 гадах ўкараняюцца сеткавыя графікі рамонту вагонаў, ўводзяцца прагрэсіўныя тэхналагічныя працэсы, асвойваецца выпуск нехарчовых тавараў народнага спажывання (ТНП) . Ўкараняецца суточно- аператыўнае планаванне з дапамогай якога завод дамагаецца штодзённага каэфіцыента рытмічнасці роўнага адзінцы. Завод лідзіруе ў сваёй галіне. Ўкараняецца брыгадная форма арганізацыі працы, з аплатай згодна каэфіцыенту якасці працы. Ўводзяцца новыя вытворчыя магутнасці. У 1983 годзе ствараецца гасразліковы ўчастак нестандартнага абсталявання. Ажыццяўляецца комплексная механізацыя шэрагу працэсаў, вядзецца пераабсталяванне вагонаў. Пашыраецца сацыяльны сектар. У 1987 году завод выпусціў 1 143 ЦМВ. У 1990 годзе ствараецца аддзел па пошуку рэзерваў для паляпшэння работы прадпрыемства ў рынкавых умовах, у вытворчасць ўводзяцца новыя назвы ТНП.

У 1991-1999 гадах праводзіцца ўкараненне мерапрыемстваў па ўдасканаленні вытворчасці ў рынкавых умовах, асвойваецца выпуск новых ТНП. Завод паспяхова займаецца пераабсталяваннем і аднаўленнем вагонаў, што былі ў эксплуатацыі, асвойвае пераабсталяванне міжабласных вагона, вагона тыпу СВ. Арганізаваны ўчастак палімернага пакрыцця дэталяў, раскройно- прэсавы ўчастак, ствараюцца дадатковыя працоўныя месцы. Пры заводзе адкрываюцца крамы. У апошнія гады на заводзе вядзецца аднаўленне і капітальны рамонт ЦМВ розных тыпаў, арганізаваны ўчастак УРВК, ўкараняецца новае абсталяванне, самастойна вырабляецца абсталяванне і аснастка.

Праведзеная заводам работа па асваенню новых вытворчых магутнасцяў дазволіла з 1 студзеня 2002 года пачаць рамонце кузава пасажырскіх вагонаў пабудовы Цвярскога ВСЗ.

У 2000-2012 гг. у гісторыі калектыву завода перавернутая новая старонка - завод прыступіў да будаўніцтва пасажырскіх вагонаў сумесна з ААТ "Крукоўскі вагонабудаўнічы завод".

У 2008 г. асвоена зборка купейного вагона, у 2009 г. выпушчаны першы спальны вагон, а ў канцы 2010 года з заводу выйшаў першы жорстка-адкрыты плацкартны вагон.

Новым напрамкам дзейнасці завода з'яўляецца рамонт і выраб спецыялізаванай самаходнай пуцявыя тэхнікі.

Улічваючы зменяць спецыфіку вытворчасці, пераход ад рамонту вагонаў да іх вырабу, у лістападзе 2011 года завод рэарганізаваны ў Закрытае акцыянернае таварыства "Гомельскі вагонабудаўнічы завод". Сёння ЗАТ "Гомельскі ВСЗ" - гэта высокапрафесійны, шматпрофільны калектыў з шматгадовым вопытам работы, магутнай, пастаянна ўдасканальваюць вытворчай базай.